Mając na uwadze bezpieczeństwo pracy w gospodarstwach rolnych Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego prowadzi działania mające na celu upowszechnianie wiedzy o zasadach bezpiecznej pracy oraz zagrożeniach zdrowia i życia przy pracy rolniczej.

Poprawie bezpieczeństwa pracy służą organizowane dla rolników szkolenia, konkursy, pokazy oraz Ogólnokrajowy Konkurs „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne”.

W nawiązaniu do powyższego informujemy, że w bieżącym roku odbędzie się XVI edycja Ogólnokrajowego Konkursu „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne”.

Celem Konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych.

Patronat Honorowy nad konkursem objął Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda w roku 100-stulecia Odzyskania Niepodległości 1918-2018.

Organizatorami konkursu są:

  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
  • Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
  • Państwowa Inspekcja Pracy,
  • Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
  • inne instytucje i organizacje działające na rzecz poprawy bezpieczeństwa na terenach wiejskich, a także inne podmioty, które zgłoszą chęć współpracy na poszczególnych etapach konkursu

Konkurs ma charakter ogólnokrajowy. Jest organizowany corocznie, a jego ogłoszenie następuje w styczniu danego roku. Przebiega w trzech etapach: regionalnym, wojewódzkim i centralnym

W bieżącym roku etap regionalny trwa od dnia jego ogłoszenia do 25 maja 2018r. Etap wojewódzki Konkursu trwa do 15 czerwca 2018r. Uczestniczą w nim laureaci etapów regionalnych. Centralna Komisja Konkursowa w lipcu 2018r. przeprowadza wizytację 16 gospodarstw (zwycięzców etapów wojewódzkich Konkursu) i wyłania laureata - właściciela najbezpieczniejszego gospodarstwa w kraju. Centralna Komisja Konkursowa określa miejsce i termin podsumowania Konkursu.

Szczegółowe informacje o Konkursie znajdują się na stronie internetowej www.krus.gov.pl .

Regulamin Konkursu - pobierz plik

 

Plakat BGR m

W dniu 7.02.2018 r. Wójt Gminy Hajnówka wzięła udział w posiedzeniu Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej dedykowanym procesowi przygotowań do aplikowania w ramach przyszłej perspektywy Programu Współpracy Polsko - Szwajcarskiej. Spotkanie miało miejsce w siedzibie Urzędu Gminy Bielsk Podlaski, a cześć merytoryczna przeprowadzona została przez przedstawicieli firm konsultingowych Tomas Consulting oraz London Sp. z o.o.

W spotkaniu uczestniczyła Pani Cecylia Czop - członek zarządu London Sp. z o.o. - ekspert w dziedzinie projektów OZE, która przedstawiła wstępne założenia przedsięwzięcia polegającego na instalacji urządzeń służących do produkcji energii z odnawialnych źródeł energii dla mieszkańców gmin należących do związku.

 

Uprzejmie informujemy, że na stronie BIP Urzędu Gminy Hajnówka zostało zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu - Montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych Gminy Hajnówka

Bezpośredni link do ogłoszenia:

https://bip.ug.hajnowka.wrotapodlasia.pl/tab_oglosze/przetargi/ip7021672017---ogloszenie-o-zamowieniu---montaz-instalacji-kolektorow-slonecznych-i-paneli-fotowoltaicznych-dla-budynkow-mieszkalnych-gminy-hajnowka.html

Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego serdecznie zaprasza na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Vademecum rynków zagranicznych, Najbliższe spotkanie poświęcone jest rynkowi Niemieckiemu. Spotkanie organizowane jest we współpracy z Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo-Handlową (AHK Polska). Vademecum odbędzie się 13 marca 2018r. w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym, ul. Żurawia 71, 15-540 Białystok

 

W ramach spotkania przedstawione zostaną następujące tematy:

  • Rynek niemiecki jako atrakcyjny rynek zbytu - charakterystyka rynku niemieckiego ze szczególnym uwzględnieniem sektora przemysłowego
  • Jak skutecznie zaistnieć na rynku niemieckim – wskazówki praktyczne, zagadnienia marketingowe, myślenie projektowe, jak przygotować się do misji
  • Aspekty prawne – ogólne warunki prowadzenia biznesu, delegowanie pracowników oraz dobre praktyki
  • Dobre i złe praktyki – współpraca z firmami niemieckimi- doświadczenia firm podlaskich

 

Spotkanie poprowadzą eksperci z: Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska) oraz podlascy przedsiębiorcy:

Paweł Kwiatkowski - Dyrektor Działu Doradztwa Rynkowego. W AHK Polska od 2009 r. Odpowiedzialny m.in. za wprowadzanie polskich firm na rynek niemiecki, w tym analizy rynku oraz weryfikacja możliwości zbytu. Organizacja licznych wyjazdów oraz misji gospodarczych na targi w Niemczech. Do głównych kompetencji należy działalność b2b w branżach przemysłowych. 

Roland Fedorczyk - Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Leibniza w Hanowerze oraz Podyplomowych Studiów Polskiego Prawa Gospodarczego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Wcześniej pracował jako adwokat w polsko-niemieckiej kancelarii adwokackiej w Berlinie oraz jako Manager w Niemieckiej Agencji Wspierania Handlu Zagranicznego (GTAI).Od 1 lipca 2016r. Dyrektor Działu Prawo i Podatki w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.

Maciej Lachowski – Współwłaściciel firmy Toroidy.pl Transformatory L. Lachowski Sp.k.

Jan Zadykowicz – Prezes firmy Jazon Sp. z o.o.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny!

Szczegółowy program Vademecum oraz Rejestracja online na stronie: https://pfrr.pl/vademecum-rynkow-zagranicznych-niemcy/  do 8 marca 2018r.

… „ciekawe przydatne informacje” „wskazówki jak się odnaleźć i unikać błędów na nowym rynku”, „wiedza w pigułce”, „dobry zalążek do samodzielnej pracy”

Serdecznie zapraszamy!

Szczegółowych informacji udziela Anna Wrzesińska (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. +48 604 079 373)

Ogłoszenie

Kontynuacja naboru do projektu:

„Kompleksowy system rozwijania kompetencji i umiejętności osób dorosłych

zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki 3.2.1/3.2.2 RPO”.

 

Projekt realizowany w ramach

Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podlaskiego na lata 2014-2020.

Oś Priorytetowa III Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.2 Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu, Poddziałanie 3.2.1 Rozwój kompetencji językowych i TIK oraz wsparcie wybranych form kształcenia ustawicznego zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki Poddziałanie 3.2.2 Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych „Zintegrowany program rozwoju systemu kształcenia ustawicznego zorientowanego na jakość i potrzeby regionalnej gospodarki”

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 45,5 mln zł.

Dofinansowanie ok. 40,8 mln

Projekt zintegrowany „Kompleksowy system rozwijania kompetencji i umiejętności osób dorosłych zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki 3.2.1/3.2.2 RPO” jest realizowany przez Miasto Łomża jako Lidera projektu w partnerstwie z powiatami: bielskim, hajnowskim, kolneńskim, łomżyńskim, siemiatyckim, wysokomazowieckim i zambrowskim oraz Naczelną Organizacją Techniczną w Łomży.

 

Projekt obejmuje dwa rodzaje bonów edukacyjnych:

 

  1. (Poddziałanie 3.2.1) bon na:
  • szkolenia i kursy z informatyki,
  • szkolenia i kursy z języków obcych,
  • kursy kompetencji ogólnych,
  • studia podyplomowe.

– bon szkoleniowy max. 9 tys. zł/os. ( można otrzymać kilka bonów na poszczególne szkolenia/studia do łącznej kwoty 9 tys. zł). Wkład własny uczestnika min. 12%.

Bon może uzyskać osoba dorosła (18 +) zamieszkująca na terenie subregionu łomżyńskiego.

Preferencje przewidziane są dla osób 50+ albo osób nie posiadających wykształcenia wyższego. (Minimum 80 % uczestników projektu).

Kryterium działania 3.2.1 RPO dotyczące preferowania osób 50+ albo osób nie posiadających wykształcenia wyższego wynika regulaminu projektu i jako kryterium dostępu nie może być przez realizatora zmienione.

W ramach rekrutacji prowadzonej w 2017r. -  otrzymaliśmy bardzo dużą liczbą zgłoszeń osób nie spełniających kryteriów preferowanych.

W związku z tym obecnie do projektu z działania 3.2.1 będą przyjmowane na bieżąco wyłącznie osoby preferowane tj. 50+ albo nie posiadające wykształcenia wyższego.

Pozostałe osoby będą mogły być objęte wsparciem w projekcie pod warunkiem zrekrutowania dużej ilości osób priorytetowych. Lista rezerwowa z rekrutacji z 2017r. wskazuje, że przyjęcie osób z wykształceniem wyższym/poniżej 50r. życia będzie możliwa nie wcześniej niż za kilka miesięcy. W przypadku nie zrekrutowania kilkukrotnie większej liczby osób priorytetowych aniżeli zakładał projekt spowoduje, że osoby niepriorytetowe nie będą mogły skorzystać z działania 3.2.1 RPO.

 

  1. (Poddziałanie 3.2.2) bon na szkolenia zawodowe (szkolenie nadające kwalifikacje zawodowe lub umiejętności zawodowe: Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy (KKZ), Kurs Umiejętności Zawodowych (KUZ), zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 18 sierpnia 2017 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).

– bon szkoleniowy max. 15 tys. zł. /os. (można otrzymać kilka bonów na poszczególne szkolenia/kursy do łącznej kwoty 15 tys. zł). Wkład własny uczestnika min. 12%.

Bon może uzyskać osoba dorosła (18 +) bez względu na status: pracująca czy bezrobotna, zamieszkująca na terenie subregionu łomżyńskiego.

Preferencje przewidziane są dla osób zamieszkujących tereny wiejskie (min. 20% uczestników projektu).

Projekt przewidziany jest dla osób zamieszkujących Miasto Łomża i powiaty: bielski, hajnowski, kolneński, łomżyński, siemiatycki, wysokomazowiecki i zambrowski. 

 

Zainteresowane osoby prosimy o wysłanie zgłoszenia za pomocą portalu www.bonynaszkolenie.pl lub złożenie osobiście w Biurze Obsługi – zgodnie z miejscem zamieszkania kandydata/kandydatki.

Adresy Biur Obsługi dostępne na stronie www.bonynaszkolenie.pl

Nabór do projektu trwa w systemie ciągłym od 1 lutego 2018r. w dni robocze (pon.10.00-18.00 ; wt.-pt.7.30-15.30).

Formularze z działania 3.2.1 od osób które spełniają kryteria priorytetowe tj. 50+ i/lub bez wykształcenia wyższego będą obsługiwane na bieżąco w miarę możliwości kadrowych w biurze obsługi, bez konieczności oczekiwania na listę rankingową.

Formularze z działania 3.2.2, które wpłyną do biura obsługi w danym tygodniu, są oceniane w każdy piątek od godz. 12.00 - utworzona zostaje lista rankingowa.

Każde biuro obsługi umawia się na indywidualne spotkania z osobami ubiegającymi się o przyznanie bonu szkoleniowego za pomocą mail/telefon.

W przypadku wpływu znacznej liczby zgłoszeń możliwe jest tymczasowe zawieszenie rekrutacji z dniem 28 luty 2018r.

Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie Projektu dostępnym na stronie www.bonynaszkolenie.pl oraz w Biurach Obsługi u każdego partnera projektu.

Wykorzystanie bonów edukacyjnych następuje wyłącznie za pomocą Bazy Usług Rozwojowych prowadzonej przez Państwową Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. (www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl ).

Zachęcamy wszystkich mieszkańców subregionu do podnoszenia swoich kwalifikacji.